تقوی و خشیت الله
حضرت بهاءالله:
1 - " يا ملأ الإنشآء لا تتّبعوا أنفسكم إنّها لأمّارة بالبغي والفحشآء اتّبعوا مالك الأشيآء الّذي يأمركم بالبرّ والتّقوى إنّه كان عن العالمين غنيّا" (كتاب اقدس – بند 64)
2 - " إنّ الّذين نبذوا البغي والغوى واتّخذوا التّقوى أولئك من خيرة الخلق لدى الحقّ يذكرهم الملأ الأعلى وأهل هذا المقام الّذي كان باسم الله مرفوعا " (كتاب اقدس – بند 71)
3 – " اتّقوا الله ولا تخرّبوا ما بناه الله بأيادي الظّلم والطّغيان ثمّ اتّخذوا إلى الحقّ سبيلا " (كتاب اقدس – بند 73)
4 – " وحكم باللّطافة الكبرى وتغسيل ما تغبّر من الغبار وكيف الأوساخ المنجمدة ودونها اتّقوا الله وكونوا من المطهّرين "
(كتاب اقدس – بند 76)
5 – " زيّنوا هيكل الملك بطراز العدل والتّقى ورأسه بإكليل ذكر ربّكم فاطر السّمآء كذلك يأمركم مطلع الأسمآء من لدن عليم حكيم " (كتاب اقدس – بند 88)
6 – " اتّقوا الرّحمن يا ملأ الإمكان ولا ترتكبوا ما نهيتم عنه في اللّوح ولا تكونوا في هيمآء الشّهوات من الهآئمين "
(كتاب اقدس – بند 107)
7 - " زيّنوا رؤسكم بإكليل الأمانة والوفآء وقلوبكم بردآء التّقوى " (كتاب اقدس – بند 120)
8 – " اتّقوا الله وكونوا من المتّقين " (كتاب اقدس – بند 126)
9 – " اتّقوا الله ولا تكوننّ من المحتجبين " (كتاب اقدس – بند 132)
10 – " خافوا الله ولا تكوننّ من المعتدين " (كتاب اقدس – بند 141)
11 – " ويوصيكم بالبرّ والتّقوى أمرا من عنده في هذا اللّوح المنير " (كتاب اقدس – بند 148)
12 – " اتّقوا الله ولا تكوننّ من الغافلين " (كتاب اقدس – بند 151 و 166)
13 - " اتّقوا الله يا أولي الأبصار ولا تنكرون " (كتاب اقدس – بند 167)
14 - " اتّق الله وكن من التّآئبين " (كتاب اقدس – بند 184)
15 - " إنّا وصّينا أولياءنا بتقوی اللّه الّذي کان مطلع الأعمال والأخلاق إنّه قائد جنود العدل في مدينة البهاء . طوبی لمن دخل في ظلّ رايته النّوراء وتمسّک به إنّه من أصحاب السّفينة الحمراء الّتي نزل ذکرها في قيّوم الأسماء "
(لوح مبارک اشراقات - ص ٦٩ مجموعه ای از الواح جمال اقدی ابهی)
16 - " هم عباد لو يردون واديا من الذّهب يمرّون عنه کمر السّحاب ولا يلتفتون إليه أبدا ألا أنّهم منّي ليجدنّ من قميصهم الملأ الأعلی عرف التّقديس ويشهد بذلک ربّک ومن عنده علم الکتاب . ولو يردن عليهم ذوات الجمال بأحسن الطّراز لا ترتدّ إليهنّ أبصارهم بالهوی أولئک خلقوا من التّقوی کذلک يعلّمکم قلم القدم من لدن ربّکم العزيز الوهّاب "
(لوح مبارک سحاب - ص ١٥٣ کتاب مبين خطّ جناب زين المقرّبين)
17 - " يا اهل بهاء بتقوی تمسّک نمائيد هذا ما حکم به المظلوم واختاره المختار " (ص ٨٧ دريای دانش)
18 - " براستی ميگويم تقوی سردار اعظم است از برای نصرت امر الهی و جنودی که لايق اين سردار است اخلاق و اعمال طيّبه طاهره مرضيّه بوده و هست " (کتاب عهدی)
19 - " ای پسران آدم کلمه طيّبه و اعمال طاهره مقدّسه بسماء عزّ احديّه صعود نمايد . جهد کنيد تا اعمال از غبار ريا و کدورت نفس هوی پاک شود و بساحت عزّ قبول درآيد چه که عنقريب صرّافان وجود در پيشگاه حضور معبود جز تقوای خالص نپذيرند و غير عمل پاک قبول ننمايند . اينست آفتاب حکمت و معانی که از افق فم مشيّت ربّانی اشراق فرمود طوبی للمقبلين " (قطعه ٦٩ کلمات مکنونه)
20 - " بگو مظلوم عکّا کلّ را بتقوی اللّه وصيّت مينمايد و بما يرتفع به مقام الانسان شريعة اللّه حقيقی امور و اعمالی است که سبب و علّت ظهورات مقامات انسانيست . اين است معروفی که در جميع کتب حقّ جلّ جلاله به آن امر فرموده و آنچه مخالف اين مقام است از منکر محسوب و اجتناب از آن لازم " (ص ٩٢ فضائل اخلاق)
21 " قل إنّ قائد عساکري تقوی اللّه لو أنتم تشعرون . نصرت و ظفر در اين ظهور اعظم به جنود مذکوره مقدّر گشته طوبی للعاملين و طوبی للفائزين . به شأنی اين فقره در الواح از قلم اعلی نازل شده که انسان از احصای آن بزحمت ميافتد هذا هو الحقّ وما بعده إلّا الضّلال " (ص ٢٨ فضائل اخلاق)
22 - " وصيّت مينمائيم کلّ را بتقوی اللّه چه که لازال اوليای حقّ به تقوی دين اللّه را نصرت نموده اند . اين رايت و اين علم مقدّم است بر جميع رايات وأعلام طوبی للعارفين وطوبی للفائزين " (ص ٩٢ فضائل اخلاق)
23 - " دوستان الهی بايد بتقوی اللّه قلوب را تسخير نمايند و صدور را از آنچه سزاوار نيست مقدّس دارند "
(ص ٩٣ فضائل اخلاق)
24 - " سلاح فتح و سبب اوّليّه نصر تقوی اللّه بوده و هست . اوست درعی که هيکل امر را حفظ ميکند و حزب اللّه را نصرت مينمايد لازال رايت تقوی مظفّر بوده و از اقوی جنود عالم محسوب بها فتح المقرّبون مدن القلوب بإذن اللّه ربّ الجنود " (ص ١٣٩ مجموعه اشراقات)
25 - " تقوی پيشه کن و بدبستان علم الهی وارد شو اتّقوا اللّه ويعلّمکم اللّه ( )
(ص ٧٥ مجموعه الواح حضرت بهاءاللّه ( ) آيه ٢٨٢ سوره بقرة)
26 - " تقوای خالص پيشه کن و از ما سوی اللّه انديشه منما " (لوح احمد بزبان فارسی - ص ١١٤ دريای دانش)
27 - " سيف تقوی احد از سيف حديد است " (ص ٢١ مجموعهاشراقات)
28 - " يا حزب اللّه التّقديس التّقديس التّقوی التّقوی " (ص ٥٢ ظهور عدل الهی)
29 - " أصل الحکمة هو الخشية عن اللّه عزّ ذکره والمخافة من سطوته وسياطه والوجل من مظاهر عدله وقضائه "
(لوح مبارک اصل کلّ الخير)
30 - " کلمة اللّه در ورق اوّل فردوس اعلی از قلم ابهی مذکور و مسطور براستی ميگويم حفظ مبين و حصن متين از برای عموم اهل عالم خشية اللّه بوده آنست سبب اکبر از برای حفظ بشر و علّت کبری از برای صيانت وری "
(کلمات فردوسيّه)
31 - " سبحان من نطق بهذه الکلمة العليا راس الحکمة مخافة اللّه چه مخافة اللّه و خشية اللّه انسان را منع مينمايد از آنچه سبب ذلت و پستی مقام انسان است و تأييد مينمايد او را بر آنچه سبب علوّ و سموّ است . انسان عاقل از اعمال شنيعه اجتناب مينمايد چه که مجازات را از پی مشاهده ميکند " (ص ٤٢٦ ج ٣ امر و خلق)
32 - " خشية اللّه ناس را بمعروف امر و از منکر نهی نمايد " (ص ٢٤ اصول عقايد بهائيان)
33 - " آنچه سبب اوّل است از برای تربيت خلق خشية اللّه بوده طوبی للفائزين " (ص ٤٢٤ ج ٣ امر و خلق)
34 - " در اصول و قوانين ، بابی در قصاص که سبب صيانت و حفظ عباد است مذکور ولکن خوف از آن ناس را در ظاهر از اعمال شنيعه نالايقه منع مينمايد امّا امری که در ظاهر و باطن سبب حفظ و منع است خشية اللّه بوده و هست . اوست حارس حقيقی و حافظ معنوی بايد بآنچه سبب ظهور اين موهبت کبری است تمسّک جست و تشبّث نمود طوبی لمن سمع ما نطق به قلمي الأعلی وعمل بما أمر به من لدن آمر قديم " (لوح مبارک دنيا - ص ٥٣ مجموعه ای از الواح جمال اقدس ابهی)
35 - " حصن محکم متين از برای حفظ نفس اماره خشية اللّه بوده و هست . اوست سبب تهذيب نفوس و تقديس وجود در ظاهر و باطن " (ص ٢١ مجموعه اشراقات)