انتخابات
حضرت بهاءالله:
1 - " قد کتب اللّه علی کلّ مدينة أن يجعلوا فيها بيت العدل ويجتمع فيه النّفوس علی عدد البهاء وإن ازداد لا بأس ويرون کأنّهم يدخلون محضر اللّه العليّ الأعلی ويرون من لا يری وينبغي لهم أن يکونوا أمناء الرّحمن بين الإمکان ووکلاء اللّه لمن علی الأرض کلّها ويشاوروا في مصالح العباد لوجه اللّه کما يشاورون في أمورهم ويختاروا ما هو المختار کذلک حکم ربّکم العزيز الغفّار "
(كتاب اقدس – بند 130)
2 - " در هر مدينه از مدائن ارض باسم عدل بيتی بنا کنند و در آن بيت علی عدد الإسم الأعظم از نفوس زکيّه مطمئنّه جمع شوند و بايد اين نفوس حين حضور چنان ملاحظه کنند که بين يدی اللّه حاضر ميشوند " (ص ٢١٤ گنجينه حدود و احکام)
حضرت عبدالبهاء:
1 - " اين محفل روحانی نيز باکثريت آراء انتخاب شود و امّا تجديد انتخاب و تعيين مدّت راجع به بيت عدل عمومی است " (ص ٣٠٤ ج ٢ مکاتيب حضرت عبدالبهاء)
2 - " در جميع بلاد بيت عدل خصوصی تشکيل شود و آن بيوت عدل بيت عدل عمومی انتخاب نمايد" (الواح مبارکه وصايا)
حضرت ولی امر الله:
1 - " محافل روحانی ياران در شرق و غرب عالم بايد من دون استثناء هر سالی در يوم اوّل عيد سعيد رضوان تجديد شود و انتخابات در آن يوم مبارک بايد در نهايت متانت و روحانيّت شروع شود و اجراء گردد و اگر ممکن همان يوم نتيجه انتخابات معلوم و اعلان شود و اصول انتخاب از اينقرار : چون يوم انتخاب رسد بايد جميع ياران متّحدا متّفقا متوجّها إليه منقطعا عن دونه طالبا هدايته مستعينا من فضله بدل و جان اقدام بانتخاب نمايند و انتخاب اعضای محفل روحانی خويش را از وظائف مقدّسه مهمّه وجدانيّه خود شمرند ابدا اهمال در اين امر نکنند و کناره نگيرند و دوری نجويند . منتخبين و منتخبين بهيچ وجه دم از استعفا نزنند بلکه در نهايت افتخار و جديّت و سرور ابدای رأی نمايند " (ص ٣٢٢ ج ١ توقيعات مبارکه سالهای ٢٦ - ١٩٢٢)
2 - " بايد هر يک از افراد احبّاء تصويت يعنی ابدای رأی را از وظايف مقدّسه وجدانی خويش شمرد و بقدر امکان اهمال در اين امر ننمايد و مستقلّ الرّأی در نهايت توجّه و خلوص و تجرّد و فارغ از هر مآرب نفسيّه و مقاصد شخصيّه نفوسی را که خالصا وجدانا قابل اين مقام که عضويّت محفل مقدّس روحانی است داند انتخاب نمايد ... زنهار زنهار رائحه منتنه احزاب و ملل خارجه بلاد غرب و شؤونات و عوايد و رسوم مضرّه شان از قبيل آنتريک و پارتی بازی و پروپاگاند که حتّی اسمش کريه است بجمع احبّا رسد ..." (ص ١١٢ج ١ توقيعات مبارکه ٢٦ - ١٩٢٢)
3 - " انتخاب در جامعه بهائيان سرّی و عمومی و آزاد است و از تدابير و تشبّثات و مفاسد و مکاره اهل دسيسه و عداون بکلّی منزّه و مبرّی . انتخاب سرّی و آزاد است حتّی اطّلاع زوج بر کيفيّت انتخاب و رأی زوجه جائز نه و همچنين ما بين افراد يک خانواده امر انتخاب بايد مکتوم باشد . ابدا رأی و تصريح باسم بهيچ وجه جائز نه " (ص ٦٤ گنجينه حدود و احکام)
و در مورد شرکت در انتخابات غير بهائی ميفرمايند :
4 - " مشارکت در امر انتخابات مشروط و منوط بعدم ارتباط ياران با احزاب سياسيّه است. تمايل باحزاب سياسيّه و مداخله در امور آنان و دخول در سلک رؤسای احزاب ، مخالف احکام و نصوص و مبادی الهيّه اگر چنانچه زمامداران و رؤساء باحبّاء تکليف ننمايند و حکومت يارانرا اجبار ننمايد عدم مداخله در امر انتخابات احسن و اسلم است ولی در هر حال عدم ارتباط با احزاب سياسی از واجبات و فرائض حتميّه ياران در جميع اقاليم و بلدان است " (ص ٣٠١ ج ٣ توقيعات مبارکه)