هر منصفی شهادت داده و میدهد که این مظلوم از اوّل ظهور کل را بافق اعلی دعوت نموده و از شقاوت و بغضا و بغی و فحشا منع فرموده معذلک اهل اعتساف وارد آوردند آنچه را که قلم از ذکرش عاجز و قاصر است حقّ حیات و راحت از برای کل خواسته ولکن عباد در قتل احبّا و سفک دم مطهّرش فتوی دادهاند
و مطالع این ظلم جهلائی هستند که باسم علم معروفند بشأنی بر اعراض قیام نمودهاند که نفسی را که عالم از برای خدّام درگهش خلق شده او را بظلم مبین در سجن محکم متین حبس نمودهاند ولکنّ الله بدّل السّجن بالجنّة العلیا و الفردوس الأعلی رغمًا لهم و للّذین کفروا بهذا النّبإِ العظیم
و آنچه از اسباب ظاهره موجود شد منع ننمودیم نفوسی که با این مظلوم معاشر بودند کل گواهی میدهند که ساحت اقدس مقدّس از اسباب ظاهره بوده ولکن در سجن قبول نمودیم آنچه را که مشرکین ارادهٴ منع آن نمودند و اگر نفسی یافت شود و بیتی از ذهب و یا فضّه و یا فوق این دو از جواهر نفیسه بنا نماید اذن داده و میدهیم انّه یفعل ما یشآء و یحکم ما یرید و اذن داده شد که در این ارض بناهای عالیه ترتیب دهند و باسم حقّ جلّ جلاله اراضی طیّبهٔ طاهره که بنهر اردن متّصل است و یا حول او اخذ نمایند لیظهر ما کان مسطورًا من القلم الأعلی فی کتب القبل و ما أراده الله ربّ العالمین فی هذا الظّهور الأمنع الأقدس العزیز البدیع
قلنا من قبل أوسعی ذیلک یا أورشلیم أن اعرفوا یا أهل البهآء ثمّ اشکروا ربّکم المبیّن المبین
اگر حکمتهای بالغهٴ الهی ظاهر شود کل عدل محض را مشاهده مینمایند و بیقین مبین باوامرش تمسّک میجویند و تشبّث مینمایند قد قدّرنا فی الکتاب خیرًا کثیرًا لمن أعرض عن الفحشآء متمسّکًا بالتّقوی إنّه لهو المعطی الکریم...