پاکیزگی لباس
حضرت بهاءالله:
1 – " تمسّكوا بحبل اللّطافة على شأن لا يرى من ثيابكم آثار الأوساخ هذا ما حكم به من كان ألطف من كلّ لطيف والّذي له عذر لا بأس عليه إنّه لهو الغفور الرّحيم طهّروا كلّ مكروه بالمآء الّذي لم يتغيّر بالثّلاث إيّاكم أن تستعملوا المآء الّذي تغيّر بالهوآء أو بشيء آخر كونوا عنصر اللّطافة بين البريّة هذا ما أراد لكم مولاكم العزيز الحكيم " (كتاب اقدس – بند 74)
2 – " وحكم باللّطافة الكبرى وتغسيل ما تغبّر من الغبار وكيف الأوساخ المنجمدة ودونها اتّقوا الله وكونوا من المطهّرين والّذي يرى في كسآئه وسخ إنّه لا يصعد دعآئه إلى الله ويجتنب عنه ملأ عالون " (كتاب اقدس – بند 76)
بیت العدل:
1 – " حضرت عبدالبهاء در باره لطافت می فرمايند : تنزيه و تقديس و پاکی و لطافت سبب علويّت عالم انسانی و ترقّی حقايق امکانی است حتّی در عالم جسمانی نيز لطافت سبب حصول روحانيّت است ... نظافت ظاهره هر چند امری است جسمانی ولکن تأثير شديد در روحانيّات دارد . (به يادداشت شماره ٧٤ نيز مراجعه شود .) " (كتاب اقدس – شرح 104)
2 – " مقصود از "ثلاث" اوصاف ثلاثه آب يعنی رنگ و طعم و بوی آن است . حضرت بهاءاللّه توضيحات بيشتری در باره آب بکر داده و بيان فرمودهاند که آب مستعمل در چه کيفيّتی قابل استفاده محسوب نمی شود (سؤال و جواب ، فقره ٩١) "
(كتاب اقدس – شرح 105)
3 – " حضرت بهاءاللّه در چند موضع از کتاب مستطاب اقدس به اهميت لطافت و نظافت اشاره فرمودهاند . کلمه "لطافت" متضمّن مفاهيم متعدّد صوری و معنوی است ، از قبيل ظرافت ، آراستگی ، حسن سليقه ، نظافت ، ادب ، حسن اخلاق ، ملايمت لطف و همچنين رقّت ، صفا ، تنزيه و تقديس و پاکی . هر يک از مفاهيم در هر مورد بر حسب سياق کلام متبادر به ذهن می گردد " (كتاب اقدس – شرح 74)