تبرّعات
حضرت بهاءالله:
1 - " يَا ابْنَ الإِنْسَانِ أَنْفِقْ مَالِي عَلَی فُقَرَائِي لِتُنْفَقَ فِی السّماءِ مِنْ کُنُوزِ عِزّ لاَ تَفْنَی وَخَزَائِنِ مَجْدٍ لَا تَبْلی وَلَکِنْ وَعَمْرِي انْفَاقُ الرّوحِ أَجْمَلُ لَوْ تُشَاهِدُ بِعَيْنِي " . (کلمات مکنونه عربي، 57)
2 - " أَنْفِقُوْا مَا رُزِقْتُمْ بِهِ إِنْ کُنْتُمْ فُقَرَاءُ يُغْنِيْکُمُ اللّهُ مِنْ فَضلِهِ إِنّهُ کَانَ عَلَی کُلِّ شَيءٍ قَدِيْرَاً . فَسَوْفَ يَجْزِی اللّهُ الّذِيْنَ آمَنوْا ثُمَّ أَنْفَقُوْا أَحْسَنَ الْجَزاء مِنْ عِنْدِهِ فَيُدْخِلُهُمْ فِي رِضْوَانِ قُدْسٍ قَدِيْماً " (ص ٢٣٦ ج ١ توقيعات مبارکه)
حضرت عبدالبهاء:
1 - " اعانه خيريّه را بسيار مهمّ شمرند و بنهايت اهميّت در اين مبرور بکوشند . اين اعانه خيريّه از لوازم امور است "
(ص ٢٤١ ج ٤ امر و خلق)
2 - " ای احبّای الهی يقين نمائيد که در مقابل اين اعانت اضعاف مضاعف خير و برکت در زراعت و صناعت و تجارت حاصل گردد . مَنْ جَاءَ بِالحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا () شُبهه ای نيست که حيّ قدير اهل انفاق را تأييد شديد فرمايد "
(ص ١٣١ ج ٤ مکاتيب () آيه ١٦٠ سوره انعام)
3 - " هر نفس که معاونت بشرکت خيريّه نمايد در جميع مراتب تأييد و توفيق الهی شامل گردد و هر نواقص کامل شود سبب عزّت ابديّه آن نفوس گردد . يَا أَحِبّاءَ اللّهِ عَلَيْکُمْ بِهَذْ الْأَمْرِ المَبْرُورْ وَالْحَظِّ الْمَوُفُوْرِ وَالسَّعْي المَشْکُوْرِ وَسَوفَ تَرَوْنَ انّ کلَّ جَمعِيَّةٍ خَيْرِيّةٍ أَصْبَحَتْ مُؤيَّدَةً بِجُنُودٍ مِنَ الْمَلَأ الْأَعْلَی وغَدَتْ مَنْصُوْرَةً بِجُيوْشٍ مِنَ الْمَلَکُوتِ الْأَبْهَی "
(ص ١١٦ ج ٢ مکاتيب حضرت عبدالبهاء)
4 - " در خصوص شرکت خيرريّه () البتّه بايد اهميّت داد اصحاب حضرت روح روحی له الفداء يازده نفر بودند و صندوق خيريّه تشکيل نمودند پس صندوق آنقدر اهميّت داشت "
(ص ٨٤ ج ٥ مائده آسمانی ط ١٢٩ () بايد دانست که حضرت ولّی امراللّه
ميفرمايند : " مقصود از شرکت خيريّه همانا صندوق خيريّه است "
5 - " ای ياران الهی شرکت خيريّه از تأسيسات ربّ البريّه است زيرا مربّی ايتام و کافل راحت فقراء و عجزاء و مساکينِ انام است و سبب تعليم اطفال و تبليغ امر حضرت رحمن . بايد اين شرکت خيريّه را نهايت اهميّت بدهيد "
(ص ١١٥ج ٢ مکاتيب حضرت عبدالبهاء)
حضرت ولی امر الله:
1 - " افراد احبّاء اللّه را اعانه و مساعده محفل از وظائف مقدّسه وجدانيّه محسوب " (ص ٢١٤ منتخبات توقيعات مبارک)
و در همين توقيع منيع ميفرمايند :
2 - " اعانه در اين سبيل از احتياجات ضروريّه امراللّه است و از امور لازمه اساسيّه محسوب .بعد از ادای حقوق فی الحقيقه اعظم وظيفه شخص بهائی است زيرا آنچه در اين سبيل تقديم گردد و صرف شود راساً ترويج امر الهی است و تعزيز و تقويت آئين ربّانی ولی اين وظيفه وظيفه مقدّسهايست و امريست وجدانی و تکليفی است روحانی احدی مجبور بر آن نه "
(ص ٢١٤منتخبات توقيعات مبارک)
و در صفحه بعد در همين توقيع مبارک ميفرمايند :
3 - " هر نفسی بقدر استطاعت و اقتدار خويش اين اعانه مالی را بمحفل نمايد شبهه ای نيست نصرت امراللّه نموده و دستگيری از ضعفاء کرده و تبليغ امرو ارتفاع کلمة اللّه نموده تأييد الهی شامل حالش گردد و ابواب برکات بر وجهش مفتوح شود "
(ص ٢١٥ منتخبات توقيعات مبارک)
4 - " از قبل تأکيد گشت که از برای پيشرفت امور روحانيّه و فتوحات امريّه اسباب ماديّه و وسائل ماليّه لازم ، تا اين اسباب ميسّر نگردد پيشرفت کلّی ممتنع و محال " (ص ٣١٣ ج ١ توقيعات ٢٦- ١٩٢٢)
5 - " اگر ياران مساعده ای در اين سبيل کاملاً مقرّراًمستمرّاًننمايند امراللّه تقدّم و انتشاری سريع نيابد . اسباب ميسّر نگردد و امور معوّق و معطّل ماند " (ص ١٣١ ج ١ توقيعات ، سالهای ٢٦ - ١٩٢٢)