لوح مبارک در معنی الواح زبرجدی حضرت عبدالبهاء جلّ ثنائه در لوح میرزا محمد باقر هشیار شیرازی فرمودهاند قوله الاحلی:
" سئوال از لوح زبرجدی و لوح محفوظ نموده بودی این لوح زبرجدی کتاب عهد است و لوح محفوظ است که محفوظ بود و مکنون بود و ظاهر و آشکار گردید و در بواطن کتاب عهد لوح زبرجدی مندرج و مندمج است ...."
(٢٠ جمادى الاولى ١٣٣٨ حيفا)
در سفرنامه مبارک مسطور است :
" و از جمله مطالبی که احباب سئوال کردند معنی الواح زبرجدی در کلمات مکنونه بوده فرمودند " مراد لوحی از الواح مبارکست و کنایه از اینکه الواح الهیه را باید بر سنگهای گرانبها نقش نمود امّا اصطلاحات شرق است که بیضا را بمشیّت و حمرا را بقضا و شهادت و خضرا را بمقام تقدیر و صفرا را باجرای امور تفسیر مینمایند " (عبدالبهاء عبّاس)