بسم الله الرحمن الرحيم
استماع فقراتى كه نوشته بودند نموده در جواب صحيفه بفارسى عرض نموده كه ثلج الفؤاد رجوع بمقصود فرموده باشيد انكه طالب هستيد كه قادر بر جميع رموز و عالم بكلّ علوم بر نهج تفصيل باشد خداوند عالم و اولياء او شاهد هستند كه من نبوده و نيستم اكر در مقام توحيد ذكر مقامى با علم بكل علوم بر نهج تفصيل شده بسبب عظمه مقام تفريد است كه كلّ اشياء نزد او و خاضع و معدوم اند و كفى بالله شهيدا و از جهة سكون قلب صفحهء دعائى و اين صفحه نوشته شده در يافت جواب خواهند فرمود و السّلم سوال و جواب و الله تع خداوند عالم احدي را تكليف بامرى نفرموده الا دون وسع و طاقة او نظر كن در امر دين حق نظر هريه مطابق كتاب و سنة ال الله يقين كردى عمل كن و هر امر جديدى كه وارد شود عرض كن اورا باشخاص عدول زاهد در دنيا هر گاه تصديق نمودند تصديق كن و الاّ فلا و در امر دنيا در هر عصرى كه ارض كه با وسعت كذرد توطن كن و خوف از احدى مكن الا الله كه حد دنيا در جنب حيات اخرت اقل از لمحه هم نيست و خواهد كذشت و خداوند عالم ضامن رزق عباد الله شده و بهركس انچه مقدر شده خواهد رسيد و كلام خير الزياده فقدان المزوى عند الله ثابت است السّلم عليك و رحمة الله و بركاته سوال غليان كشيدن در بعضى مجالس و نماز كردن و بدرس حاضر شدن و مراوده نمودن با بعضى از منكرين من باب التقية جواب عن ابى عبدالله عليه السلم انما جعلت التقية ليحقن بها الدم فاذا بلغ الدم فليس التقية شوال سر حصول بلاء در ظهور امور جواب يمحو الله ما يشاء و يثبت و عنده امّ الكتاب سؤال جمع از اهل قزوين عرض ميكنند كه اكر در ولايت خود انكار اين امر حق نمايم دور نيست بتوانيم توقف نموده با هزار استهزاء و شماتت و الا قتل ما را واجب ميدانند چه نحو سلوك هم نمائيم بيان فرمائيد جواب الذين لا يحافوه يجاهدون فى سبيل الله و لا يحافون لومة لآئم و ذلك فضل الله يؤتيه من يشاء لانه ذو الفضل العظيم التقية دينى و دين ابائى فمن لا تقية له لا دين له سؤال ذكر مجربى از براي قضاء حوائج دنيويه و اخرويه خصوصا حافظه و اولاد و اداء دين و رفع خيالات و عاقبت بخيرى جواب پنجاه و نه مرتبه و افوض امرى الى الله ان الله بصير بالعباد