separator

مناجاة – من آثار حضرة بهاءالله – بشارة النور، ١٤٤ بديع، الصفحة ٣٣

هو السّامع المجیب

سبحان اللّه آنچه در عالم وجود موجود صاحبان بصر حین ملاحظه آثار فنا از آن مشاهده مینمایند بلکه هر شئی بنفسه بلسان باطن گواهی میدهد بر فنای کلّ مقرّ کسری مقام جغد واقع و عنکبوت مکان حاجب و بلسان سر میگوید یا اولی الالباب کجاست سدیر و کجاست خورنق هر عماری را خرابی از پی و هر حیاتی را موتی از عقب یا احمد صاحبان قصور طرّاً بقبور راجع در صبح بر وسائد علیا متّکی و در عشا تحت لحد ساکن بل یقدر احدٌ انْ یمیّز بین عظام المالک و المملوک و بین جماجم الرّعیّة و الملوک از حق جلّ جلاله میطلبیم بایادی قدرت و معمارهای حقیقت بیتی بنا فرماید مقدّس از فنا و زوال طوبی از برای نفسیکه بچنین بیتی فائز شود سبب و علت و بانی این بیت کلمة اللّه بوده و هست چه که کلمه اش را فنا اخذ ننماید و در کتاب مخلّد است یا احمد شئون ایام اللّه غیر شئونات عالم و ادراکات امم است طوبی لنفس فازت بآیات اللّه قبلَ عروجها و بعدَ عروجها و حین عروجها لا تحزن عمّا ورد علیک از قبل این آیهٴ کبری از قلم اعلی جاری انّ اللّه هو الصّبّار و یأمرکم بالصّبر الجمیل و هو السّتّار و یأمرکم بالّستر الجلیل حین ورود خبر بامر مالک قدر خیمه مبارکه مرتفع و نفوس موجوده یعنی نفوسیکه اتخّذوا لا نفسهم مقاما فی ظل قباب عظمة ربّهم المشفق الکریم و طائفین و طائفات کلّ حاضر و بذکر ناطق و امام وجه مظلوم قرائت شد آنچه که هر حرفی از آن ممدّ حیات بوده و ملأ اعلٰی در آن یوم بحضور فائز و انزلنا لمن صعد ما لا تنقطع آثاره و اثماره بدوام ملک اللّه و ملکوته .

OV