یا ابن الملک حضرتک رایتنی من قبل کاحد من الناس لو تتوجه الیوم ترانی بنور...

حضرت بهاءالله
اصلی فارسی

رقم (8) – من آثار حضرت بهاءالله – کتاب اشراقات – صفحه 143 – 147

( 8 )

هو العلیم الخبیر

یا ابن الملک حضرتک رایتنی من قبل کاحد من الناس لو تتوجه الیوم ترانی بنور لم یدر احد من اظهره و بنار لا تدری نفس من اشعلها و لکن المظلوم یدری و یعرف و یقول اظهرته ید ارادة الله رب العالمین و اوقدتها ید القدرة یسمع من زفیرها تالله قد اتی الوعد و مکلم الطور ینطق فی سدرة الظهور و القوم اکثرهم من الغافلین

یا امیر قد کنت ساترا امری اظهرنی ربی و کنت راقدا ایقظتنی نسمة الله فلما رفعت راسی سمعت من کل الجهات یا ایها الناطق فی السدرة طوبی لارض تشرفت بقدومک و لنفس فازت بندآئک و لوجه توجه الیک قم و قل یا ملأ الارض لیست افکاری افکارکم و لا امشی فی طرقکم اذکروا ما وعدتم به فیما نزل من قبل و فی کتابی المبین اذا قمت و نطقت بما امرت به لیس هذا من عندی بل من لدن مقتدر قدیر اسئل من حضرتک العدل و الانصاف فی هذا النبأ العظیم و هذا البنآء الکریم لحضرتک ان تسئل الآمر الذی فی سبیله سفکت الدمآء و نصبت الرؤس و تشبکت الصدور و ذابت الاکباد و انصعق العباد الا من شآء الله رب العالمین لیس الامر بیدی بل بیده انه هو القوی الغالب القدیر

طوبی از برای نفسیکه شبهات اهل هوی او را از مولی الوری منع ننمود و از افق اعلی باز نداشت عظمت امر و عظمت ایام در کتب الهی مذکور و مسطور است طوبی لعین رات و لاذن سمعت ما نطق به لسان ارادة الرحمن علی الاغصان و ویل لکل غافل بعید ای دوستان جناب حیدر قبل علی و محمد قبل حسین علیهما بهآئی ذکر اولیای الهی را نمودند شهر شهر و خانه خانه قصه کرد بل قصها گفتند و از عدم حضور کل لدی الباب غصها خوردند یا حزب الله فی المدن و الدیار قد ذکرت اسمآئکم لدی الوجه و نزل لکم ما انقطع عنه ایادی التغییر و الفنآء و یوصیکم بحفظ ما اوتیتم به من لدی الله رب العالمین اینمقام اعلی را باسم مالک اسمآء حفظ نمائید از حق بخواهید کل را مؤید نماید بر امری که عرفش و ذکرش بدوام ملک و ملکوت باقی و پاینده ماند و فی اخر الکتاب نوصیکم مرة اخری بالعفة و الامانة و الدیانة و الصدق و الصفاء ضعوا المنکر و خذوا المعروف امرا من لدی الله العلیم الحکیم در این حین قلم اعلی نوحه مینماید و نطق میکند انچه در کتب الهی از قبل و بعد بود ظاهر لعمر الله ظاهر شد انچه که چشم عالم شبه ان را ندیده مع ذلک مشاهده میشود بعضی از دوستان از گفتهای اهل بیان توقف مینمایند و یا از ضوضآء منافقان مضطرب میشوند اینست ان امری که بنفسه ظاهر است و بر کل لازم که وجه امر را بچشم او ملاحظه نمایند شأن انسان انکه اگر جمیع عالم اراده نمایند او را از افق اعلی منع کنند یا از صراط مستقیم منحرف سازند خود را عاجز مشاهده نمایند از قبل کل را بنعیق ناعقین و ضوضآء معتدین اخبار نمودیم حزب الهی باید بسیف اینکلمه مبارکه که از مطلع فم نقطه اولی روح ما سویه فداه اشراق نموده که میفرماید و قد کتبت جوهرة فی ذکره و هو انه لا یستشار باشارتی و لا بما نزل فی البیان و بدرع کلمه مبارکه اخری که میفرماید ایاک ایاک ان تحتجب بالواحد البیانیه و ایاک ایاک ان تحتجب بما نزل فی البیان خود را از مفسدین اهل بیان حفظ نمایند در ظهور خاتم انبیاء روح ما سویه فداه و امورات بعد ان تفکر نمائید و پند گیرید و راضی نشوید مجدد ناحیه کذبه و بئر موهومه و جابلقا و جابلصای ظنونیه بمیان آید و ناس بیچاره را گمراه سازد بافق اعلی ناظر باشید و از دونش فارغ و منقطع و آزاد از اول امر تا حین انچه گفته شد امام وجوه بوده حق جل جلاله آگاه و عمل گواه لا حول و لا قوة الا بالله البهآء المشرق من افق سمآء عنایتی علیکم و علی من یذکرکم و یحبکم و علی کل مقبل ثابت مستقیم و الحمد لله العلی العظیم

منابع
محتویات