اسم محبوب يكتا لا زال مقصود اين عبد از أحباء الله

حضرت بهاءالله
اصلی فارسی

من آثار حضرة بهاءالله – لئالئ الحكمة، المجلد 2، لوح رقم (95)، الصفحة 188 - 191

باسم محبوب یکتا

لا زال مقصود این عبد از احبّاء اللّه صدق و انصاف و تقرّب الی اللّه بود در کل ایّام و لیالی جمیع را بشطر قدس خالصا لوجه اللّه دعوت نموده‌ام در احیانیکه آنی امید سلامتی بر حسب ظاهر نبوده چنانچه جمیع دیده و ادراک نموده‌اید که اعداء از کلّ فرق در کمین این طیر هواء عرشی بوده‌اند و مع ذلک بقدر مقدور بل فوق آن در تبلیغ امر اللّه اهمال نشده قسم بذات مقدّسش که ابدا مقصودی از خود نداشته و ندارم بل مقصود آنکه جمعی اطیار معنوی در رضوان ابدع امنعش مجتمع شوند و بذکر دوست مشغول آیند که شاید روایح انقطاع بر عالم و اهل آن مرور نماید تا کل بشطر دوست توجه نمایند و از ذلت نفس و هوی فارغ شوند و بیت ظلم که بایادی مشرکین و باغین در ارض معمور گشته بایادی عدل انفس مجرّدهٴ الٓهیّه معدوم شود تا جمیع ناس از بحر فضلش قسمت و نصیب برند و از رحمت منبسطه اش محروم نمانند الواحی از ارض صاد رسیده و جمیع موقنند که آنمشرکهٴ خبیثه جعل و افتراء نوشته قسم بجمال محبوب که عقل متحیّر است از مکر این نفوس بعضی آن را دیده‌اید حال آن مشرکه سیّده نساء شده ملاحظه کن اقتدار آن مقتدریراکه بطلان انفس خبیثه را بنفس خودشان ظاهر فرموده چنانچه هر ذی بصر و درایتی از آن سیّده النساء سیّد الرّجال را عارف شده و میشود فاستعیذوا باللّه یا قوم من مکر هؤلاء و کذبهم اعاذنا اللّه و ایّاکم من شرّهم بشنوید ندای این عبد را و بتمام استقامت امر اللّه را از ظلم مشرکین بیان حفظ نمائید بگو ای اهل بیان خود انصاف دهید اعمال و افعال و اقوال آن نفوس مبرهن و مشهور شده حال جایز است نفسی بچنین نفوس اقبال نماید و با وصف چنین نفوس ناطق شود لا فو ربّ العالمین آنچه ذکر میشود مقصود حفظ امر الٓهی است نه حفظ این مسجون چه که این بسی مشهود است که از برای این عبد اگر ایّامی از عمر باقی مانده ابدا راحت دست نخواهد داد چنانچه از قبل نداده بلکه و اللّه طالب راحت نبوده و نیستم چه که در کلّ حین ناطق یا لیت حینئذ سفک دمی فی سبیل اللّه محبوبی و محبوب العارفین در اینصورت آنچه در ارض واقع شود نفعی باین بنده راجع نخواهد شد آنچه از نصایح مشفقه که در الواح مذکور شده و میشود محض اقبال احبّاست بشطر قدس ذوالجلال و الافضال ای عبد اللّه لا زال عنایت حق با تو بوده و تلقاء وجه بوده ای و از حزبین مطلّع شده ای دفتر مشرکین این ارض آن نفوسند که در آن ارضند و آنچه در آن نفوس اعمال و افعال و اقوال مشاهده نموده‌اید عکس این نفوس است که در آن نفوس ظاهر گشته حال تفکر در اعمال و افعال حق و کلمات او نما و در آنچه از دونش مشاهده نموده ای لیحصحص لک الحقّ از قبل دو لوح مخصوص آن جناب ارسال شده انشاء اللّه رسیده و بقدر مقدور الیوم باید در تبلیغ امر اللّه جهد و کوشش نمائید که اینست فضل اکبر و خیر اعظم اگر چه اکثری از ناس لا زال بباطل توجّه نموده‌اند چه که جنسیّت ما بین مشهود است چنانچه اکثر اهل ارض الیوم عبدهٴ اصنامند دیگر تا ارادهٴ فعّال ما یشاء چه اراده فرماید و انّه علی ما یرید قدیر و لکن آنجناب باید بکمال استقامت بر امر قائم شوند و بلسان و قلم امر اللّه را بقدر وسع تبلیغ نمایند اینست ثمرهٴ وجود و انّه لهو العزیز المعبود .

منابع
محتویات