جمال مبارک جل سلطانه در لوح السحاب میفرمایند : “ لیس ذلتی سجنی لعمری انه عز لی بل الذلة عمل احبائی الذین ینسبون انفسهم الینا و یتبعون الشیطان فی اعمالهم الا انهم من الخاسرین لما قضی الامر و اشرق نیر الافاق من شطر العراق امرناهم بما ینقطعهم عن العالمین منهم من اخذ الهوی و اعرض عما امر و منهم من اتبع الحق بالهدی و کان من المهتدین قل الذین ارتکبوا الفحشاء و تمسکوا بالدنیا انهم لیسوا من اهل البهاء هم عباد لو یردون وادیا من الذهب یمرون عنه کمر السحاب و لا يلتفتون الیه ابدا الا انهم منی لیجدن منهم اهل ملأ الاعلی عرف التقدیس و یشهد بذلک ربک و من عنده علم الکتاب و لو یردن علیهم ذوات الجمال باحسن الطراز لا ترتد الیهن ابصارهم بالهوی اولئک خلقوا من التقوی کذلک یعلمکم قلم القدم من لدن ربک العزیز الوهاب” انتهی
و نیز در لوح دیگر میفرمایند قوله تعالی : “ هر نفسی از او آثار خباثت و شهوت ظاهر شود او از حق نبوده و نیست” انتهی
و نیز جمال مبارک جل سلطانه در یکی از الواح میفرمایند قوله تعالی : “ هر نفسی الیوم بکتاب الهی عمل نمود و قلبش از شبهات و ضغینه و بغضاء و ما لا يلیق للانسان ظاهر و مقدس شد او از اهل ملأ اعلی محسوب و اگر بمقام بلند شهادت فائز شود این منتهی عنایت است دربارۀ او و لکن جمیع این امور معلق باراده حق جل جلاله است و مدتهاست که از قلم مقصود حفظ عباد ظاهر و مسطور لذا شهادت دست نمیدهد الا بندرت آنهم لاجل حیات عالم و ظهورات صنایع و علوم و فنون وجود اینمقام مثل وجود عنقاست در اقطار عالم بقول مذکور و بفعل مفقود” انتهی