دربارۀ قیام بخدمت امر مبارک

حضرت بهاءالله
نسخه اصل فارسی

من آثار حضرت بهاءالله - مائده آسمانی، جلد 4

باب سوم - دربارۀ قیام بخدمت امر مبارک

در لوح ابن اصدق از قلم ملیک قدم نازل قوله تبارک و تعالی : “ طوبی از برای نفسیکه الیوم بخدمت امر قیام نمود نفوسیکه صاحب بیانند باید بتبلیغ مشغول شوند اینست امر مبرم الهی که در کتب و صحف از قلم اعلی جاری و نازل گشته این فقره بسیار بزرگست” انتهی

و در لوح ابن اصدق نازل قوله تعالی : “ الیوم خدمت امر از اعظم اعمالست باید نفوس مطمئنه بکمال حکمت بتبلیغ امر الله مشغول شوند تا نفحات قمیص رحمانی در جمیع جهات متضوع گردد این شهادت محدود بذبح و انفاق دم نبوده چه که میشود انسان با نعمت حیات از شهداء در کتاب مالک اسماء ثبت شود” انتهی

جمال بروجردی در ایام اشراق شمس عظمت از حضور امنع اقدس رجای صعود بعالم دیگر کرده در جواب این کلمات مبارکات از بحر قدم ظاهر و جاری گشت قوله تعالی شأنه العزیز : “ ای اسم من الیوم یوم نصرت است و نفسی الحق جمیع حقایق عالین و ارواح مقربین که طائف حولند مسئلت نموده که بقمیص ظاهر هیکلیه انسانیه ظاهر شوند و در ظاهر ظاهر بنصرت امر الله قیام نمایند از برای احدی سزاوار نیست که طلب خروج از اینعالم در ایام ظهور مالک قدم نماید بلکه باید فی کل الاحیان ناظرا الی افق الرحمن از خدا بخواهد که خدمتی از او در این امر ابدع امنع ظاهر شود ولو بذکر کلمه از کلمات او باشد ان هذا لفضل عظیم و خیر عظیم و امر عظیم قد نزلنا فی لوح من الالواح کم من قریب لا نقر له القرب و کم من بعید و نفس الحبیب انه هو القریب و فی لوح آخرکم من قریب هو الغریب و کم من بعید هو القریب بسا از نفوس در عین قرب از وصال محرومند و بسا از نفوس که در بعد ظاهر بکوثر لقا فائز کینونة الاحدیة که مقدس از حدودات و منزه از کلمات و اشارات و اسماء و صفات و ظهورات و تجلیات بوده در هیکل بشریه ظاهر لذا اکثر بریه نظر بعادات بشریه که از هیکل امریه مشاهده مینمایند محتجب مانده‌اند غافل از آنکه اصل قدرت اینست تفکر لتعرف و قل لک الحمد یا اله العالمین” انتهی

منابع
محتویات