قوله تعالی : " ای کنیز من از ظاهر بگذر و بباطن ناظر باش جمال احبای الٓهی را بچشم حق مشاهده کن اگر بظاهر حسن الوجه نباشند در باطن بجمالی مشهود که جمیع محبوبان حسرت برند حسن صوری محبوب نفس و هوی و حسن معنوی محبوب خدا حال کدام را اختیار مینمائی البته ما اختاره المحبوب مراد احبای او بوده و خواهد بود بدان جمال ظاهری یکی از اسباب دنیاست و دنیا در ظاهر بصورتی مزین و مطرز و زیبا مشهود که هر که دید پایش لغزید و سر بنهاد یکی از اولیاء یومی دنیا را بکمال حسن صوری دیده فرمود بظاهر بسیار مزین و نیکوئی در آن حین بوحی الٓهی ملهم که بگو بصورت اصلی خود درآید و چون بصورت خود ظاهر شد فر عنه و استعاذ بالله من وجهها و نفحاتها احبای الٓهی اگر مقبول ناس نباشند عند الله مقبول و اگر بصورت اصلی ظاهر شوند فو الله احدی قادر مشاهده انوار وجهشان نه و کفی بالله شهیدا . "