قوله تعالی : " ... اینکه سئوال نموده بودید که شخصی با شخصه ای مدعی شد که عقد منی و آیه رضا را من وتو قرائت نمودیم و بمهر معینی هم موافق حکم کتاب مقرر دیگر از طرفین کسی را نداشتند که باذن و اجازهٴ ایشان واقع شود و شهود دیگر هم در میانه نبوده حال شخصه منکر است میگوید ابدا همچه امری واقع نشده و کذب است تکلیف چیست و حکم چه این مراتب تلقاء وجه عرض شد فرمودند این عقد موافق حکم کتاب واقع نشده چه که باید خطبه خوانده شود و جمعی حاضر باشند تا بعد احدی نتواند انکار نماید خطبه فرض نیست و لکن حضور شهود لازمست و بعد از تحقق بیت عدل و رجال آن البته شخصی را مع بعضی از برای این امر بخصوص معین مینمایند تا امور موافق قانون الٓهی اجرا شود اگر ما بین دو نفر فی الحقیقه هم امری واقع شود چون بما حکم به الله واقع نشده مقبول نبوده و نیست چه اگر بغیر این عمل شود سبب هرج و مرج و فساد و جدال خواهد شد انه ظهر و اظهر صراط المستقیم تا هر امری در مقام خود مهم مشاهده شود لهما ان یتوبا و یرجعا الی الله الغفور الکریم انه یغفر عباده و هو المشفق العزیز الرحیم " . انتهی