همه مظاهر مقدسه مورد ستم انام خصوصا ملا ها شدند

حضرت بهاءالله
اصلی فارسی

لوح رقم (24) امر و خلق – جلد 2

٢٤ - همه مظاهر مقدسه مورد ستم انام خصوصا ملاها شدند

و از حضرت بهاءالله در کتاب ایقان است قوله الاعلی: و در همه اوقات سبب صد عباد و منع ایشان از شاطی بحر احدیه علمای عصر بوده اند که زمام آنمردم در کف کفایت ایشان بود و ایشان هم بعضی نظر بحب ریاست و بعضی از عدم علم معرفت ناس را منع مینمودند چنانچه همه انبیاء باذن و اجازه علمای عصر سلسبیل شهادت را نوشیدند و باعلی افق عزّت پرواز نمودند چه ظلمها که از رؤسای عهد و علمای عصر بر سلاطین وجود و جواهر مقصود وارد شد ... این است که در جمیع کتب سماویه ذکر احوال علمای عصر شده .

و در لوحی است قوله الاعلی: در جمیع اعصار اینگونه صدمات و بلایا از برای عاشقان جمال ذوالجلال بوده و خواهد بود و در وقتی نبوده که این ظهورات عز احدیة در عالم ملکیة ظاهر شده باشند و اینگونه صدمات و بلایا و محن نبوده .

و در دعا یدعوه محیی الانام قوله الاعلی: الی متی یا الهی ترکتنی بین هولاء الذین کفروا بنعمتک و جاحدوا بآیاتک و انکروا حقک و اعترضوا علیک و عرضوا عنک خلّصنی یا الهی بفضلک و رحمتک ثم اظهر ما وعدتنی به قبل خلق السموات و الارض .


و پس از آنکه یسوع این بفرمود فرمود شما خود نیستید که مرا اختیار نموده اید بلکه من شما را اختیار نمودم تا شاگردان من باشید پس هر گاه جهان شما را دشمن بدارد حقا که شما شاگردان من خواهید بود زیرا که جهان همیشه دشمنان بندگان خدمتگاران خدای بوده بیاد آورید پیغمبران پاک را که ایشانرا جهان بقتل رسانده چنانچه در ایام ایلیا اتفاق افتاد چون ایزابل ده هزار پیغمبر را بقتل رسانید حتی آنکه با مشقت نجات یافت ایلیای مسکین و هفت هزار از فرزندان پیغمبران که پنهان کرده بود ایشانرا سر دار لشگر احاب فریاد از جهان بد کردار که خدایرا نمیشناسد ... پس هر گاه ببینید که جهان خوار دارد شما را کلام شمارا پس غمگین مشوید بلکه تأمل کنید که چگونه خدایرا داد از شما بزرگتر است خوار شمرده او را جهان حتی اینکه حکمت او را جهالت شمرده پس چون خدای با جهان مدارا بصیر نماید پس چرا شما غمگین میشوید (انجیل برنایا فصل ١٨)

منابع
محتویات