ظهور بهائی عمومی و جهانی و برای اصلاح عالم و حیات و آزادی و اتحاد امم میباشد

حضرت بهاءالله, حضرت عبدالبهاء
اصلی فارسی

لوح رقم (34) امر و خلق – جلد 2

٣٤ - ظهور بهائی عمومی و جهانی و برای اصلاح عالم و حیات و آزادی و اتحاد امم میباشد

و نیز از حضرت بهاءالله در لوح دنیا است قوله الاعم الاعظم این نداء و این ذکر مخصوص مملکتی و یا مدینه نبوده و نیست باید اهل عالم طراً بآنچه نازل شده و ظاهر گشته تمسک نمایند تا بآزادی حقیقی فائز شوند گیتی بانوار نیّر ظهور منور .

و در لوح رئیس است قوله الاکرم قل قد جاء الغلام لیحیی العالم و یتحد من علی الارض کلها .

و از حضرت عبدالبهاء در خطابی بابن ابهر قوله العزیز از اعلام مرفوعه حریت و اخوت و عدالت و مساوات در مدینه عظیمه مرقوم نموده بودید هر چند آزادی آرزوی آزادگان است ولی همان است که نگاشتید باین وسائل جزئیه مقاصد کلیه انجام نیابد اما علم ملاء اعلی که در اوج ملکوت ابهی موج میزند هر مشگل آسان نماید و هر مقصدی حصول یابد .

و از حضرت عبدالبهاءاست قوله اللطیف مقصد از تحمل این مصائب و بلایا و مشقت و رزایا این است که بلکه انشاء الله بیگانگی از عالم انسانی زائل گردد و جمیع نفوس بشر با یکدیگر در نهایت رأفت و محبت سلوک نمایند . کسی را تعرض بدیگری نماند و نفسی بنفسی ضرر نرساند آئین و مذهب را سبب بغض و عداوت ننمایند و طریقت را وسیله زوال حقیقت نکنند جمال مبارک خطاباً لخلق میفرماید کل بار یکدارید یعنی شجره هستی را هر یک بار و برگید پس هر چند تفاوت در میان است نباید این تفاوت سبب نزاع و جدال باشد بلکه نهایت ارتباط و ایتلاف با یکدیگر یابد و قوله العزیز ای یاران عبدالبهاء در این دور الهی و عصر ربانی اساس اصلی و مقصد حقیقی وحدت عالم انسانی است تا بسبب این اتحاد و اتفاق جمیع این منازعات و مخاصمات از بین بشر بر خیزد و شاهد وحدت حقیقیه در انجمن عالم جلوه نماید حال مروج این وحدت باید احبای الهی باشند .

منابع
محتویات