و نیز از حضرت بهاءالله در کتاب ایقان است قوله الاعلی و دیگر آنکه مقصود از سلطنت احاطه و قدرت آنحضرت است بر همه ممکنات خواه در عالم ظاهر باستیلاء ظاهری ظاهر شود یا نشود و این بسته باراده و مشیت خود آنحضرت است ...سلطنتی است که در ایام ظهور هر یک از شموس حقیقت بنفسه لنفسه ظاهر میشود و آن احاطه باطنیه است که بآن احاطه مینمایند کل من فی السموات و الارض را و بعد باستعداد کون و زمان و خلق در عالم ظاهر بظهور میآید چنانچه سلطنت حضرت رسول حال در میان ناس ظاهر و هویدا است و در اول امر آنحضرت آن بود که شنیدید ...ولیکن آنسلطنت که مقصود است لم یزل و لا یزال طائف حول ایشان است .