و در کتاب اقدس است قوله الابهی : اذا اَرسلتم الجوارَح الی الصیدِ اذکُروا اللّه اذاً یحلّ ما امسکنَ لکم ولو تجدونه میّتاً انّه لهو العلیم الخبیر ایّاکم اَنْ تُسرِفوا فی ذلک کونُوا علی صراطِ العدل و الانصافِ فی کلّ الامور کذلک یأمرکم مطلعُ الظّهور ان انتم من العارفین .
و در رسالۀ سئوال و جواب است : سئوال از صید جواب : قوله تعالی اذا ارسلتم الجوارحً اقسام دیگر هم در آن داخل است چون تفنگ و تیر و غیر هما از هر نوع آلات که بان صید میکنند ولکن اگر با دام صید شود و تا وصول بآن مرده باشد حرام است .
و در لوحی است قوله الاعلی : و امّا ما ذکرتُم فی ذبیحةِ المیتةِ حکمها حکم القبلِ کذلک حکمَ به الرّبُ فی الحینِ .
و از حضرت عبدالبهاء در جواب سئوال آقا میرزا محمد ناطق : سؤال : " مأکول اللّحم و غیر مأکول حلال و حرام اطعمه و اشربه در دیانات و شرایع مختلف است الیوم تکلیف اهل بهاء در این خصوص چیست ؟ " جواب : قوله العزیز : لحومی که مطلوب و گوارا است مأکول لحوم منفوره مبغوض این را بیت عدل باید بموجب حکمت تعیین نماید و اگر چنانچه بطعام نباتی اکتفا شود البته برحم و مروت نزدیکتر است .