و نیز از حضرت بهاءالله در کتاب بدیع است قوله جلّ و علا : یا قوم فاعلموا بانّا اصطفینا ام نقطه الاولی و انّها قد کانت من خیرة النّساء لدی العرش مذکورا و حرّم اطلاق هذا الاسم علی غیرها کذلک رقم من قلم الاعلی فی لوح القضاء الّذی کان فی کنائز عصمته محفوظا و انّها لخیر النّساء و بعدها تطلق علی ضلع النقطة الّتی ما خرجت عن حصن العصمة و ما مسّتها ایدی الخائنین . . . الیوم خیر النّساء ام نقطه اولی است حرام شده اطلاق این اسم بر اماء اللّه و همچنین اذن داده شده اطلاق این اسم بعدها بر ضلع نقطه که در فارس ساکناند .
و در لوحی است قوله جلّ و تعالی : هو المبدء و المعید و الیه یصعد نداء العبید ان یا احبّاء الله من الاعراب ان وهبکم اللّه من ولد لقبّوه بعبد البهاء و سموّه بحسین او بعلی و هذا ما امرکم به ان انتم من العاملین و ان کانت من اناث لقّبوها بامة البهاء و سموّها بالذکریة لتذکر و ابها یوم الذی فیه یأتیکم ذکر اللّه الاعظم بسلطان مبین او سموّها بالنوریة او ساذجیة او عزیة کذلک ما قدّرناه لکم فی الواح قدس منیر
و در اثری از خادم خطاب به آقا محمد نراقی است قوله : و اینکه در باره اسم ابن مذکور داشتید بأسی نیست ولکن در ظاهر باسم ظاهر ع ب ا س حضرت غصنالله الاعظم روحی و کینونتی لتراب قدومه الفداء نامیده شود .
و در اثری دیگر از خادم قوله : اینکه در باره مولود جدید . . . مرقوم داشته بودید . . . فرمودند الیوم این اسامی لدی العرش محبوب است ضیاء و بدیع و حسین و علی هر کدام را بخواهند موسوم نمایند .
و از حضرت عبدالبهاء در خطابی است قوله المحمود : تسمیه به اسم مبارک یعنی بهاءالله و اسم حضرت اعلی یعنی باب یا نفطه اولی جایز نیست اما اسم عبدالبهاء گذاشتن جائز است .
و در خطابی دیگر قوله المطلوب : در خصوص نام نهادن اطفال استفسار نموده بودی هر طفل را که وضع اسم خواهید محفلی بیارائید و آیات و مناجات تلاوت کنید و تبتل و تضرع بدرگاه احدیت نمائید و از برای طفل حصول هدایت رجا کنید و تائید و ثبوت و استقامت بخواهید بعد نام بنهید و شربت و شیرین صرف نمائید این تعمید روحانی است .