و نیز از حضرت بهاءاللّه در کلمات مکنونه است قوله الاعلی : یا بن الرّوح فی اوّل القول املک قلباً جیّداً حسناً منیراً لتملک ملکاً دائماً باقیاً ازلاً قدیماً .
و قوله الاسنی : ای پسر عزّ در سبیل قدس چالاک شو و بر افلاک انس قدم گذار قلب را به صیقل روح پاک کن و آهنگ ساحت لولاک نما .
و قوله الابهی : ای رفیق عرشی بد مشنو و بد مبین و خود را ذلیل مکن و عویل بر میار بد مگو تا نشنوی و عیب مردم را بزرگ مدان تا عیب تو بزرگ ننماید و ذلّت نفسی مپسند تا ذلّت تو چهره نگشاید پس با دل پاک و قلب طاهر و صدر مقدّس و خاطر منزّه در ایّام عمر خود که اقلّ از آنی محسوب است فارغ باش تا بفراغت ازین جسد فانی به فردوس معانی راجع شوی و در ملکوت باقی مقرّ یابی .
و از حضرت عبدالبهاء است قوله العزیز : هو الابهی ای منجذب به کلمة اللّه طهارت و تقدیس از اسّ اساس دین الهی است و اعظم وسیلۀ وصول درجات عالیه غیر متناهی و این جوهر لطیف و نظیف چه در ظاهر و چه در باطن بسیار محبوب و مقبول و در عالم وجود از جملۀ شؤون که تعلّق و تأثیر در مراتب روحانی دارد نظافت و لطافت و طهارت است چون به محل پاک و طیّب و طاهر داخل شوی یک نفحۀ روحانی استشمام نمائی لهذا درین کور اعظم این امر اتمّ اقوم را نهایت تأکید جمالقدم روحی لاحبائه الفداء فرمودند اما اصل تقدیس و تنزیه پاکی و لطافت و طهارت قلب است از جمیع ما سوی اللّه و اشتعال بنفحات اللّه این است که میفرماید حتّی اجعَلَ اَورادی و اَذْکاری کلّها ورداً و احداً و حالی فی خدمتک سرمداً فهنیئاً لِمَن فازَ بهذا المقامِ الاعزّ الاعلی .