و در کتاب اقدس است قوله الاعلی : " مَنْ ارادَ اَن یتلوا علیکم آیات ربّه فَلْیَقْعدُ علی الکرسی الموضوع علی السّریر و یذکر اللّه ربّه و ربّ العالمین "
و در خطابی از حضرت عبدالبهاء است قوله المحبوب : " نامهٴ شما رسید از عدم مجال مجبور باختصارم در حین تلاوت مناجات و ترتیل آیات باید مجلس در نهایت سکون و سکوت و قرار باشد تکبیر را حین ورود در اثناء ترتیل آیات باید در قلب گفت "
و قوله العزیز : " هر نفسی بملکوت ابهی توجّه نماید و منقطعاً عمّا سوی اللّه سیر و سلوک فرماید کلمات مکنون بخواند و بموجب آن عمل نماید یقین بداند که منصور و مظفّر گردد و مؤیّد و موفّق شود این کلمات وصایای قطعیّه و نصائح کلّیهٴ الهیّه است بر جمیع احبّا واجب قطعی است فریضهٴ مبرمهٴ است که بخوانند و بموجب آن عمل نمایند و کلمات الهیّه بجهت عمل بموجب آن نازل شده نه بجهت محض خواندن بسیاری از نفوس تلاوت نمایند ولی ابداً در فکر عمل بآن نیستند "
و قوله الکریم : " و اما اوراد و اذکار بعد از هر نماز هر کس خواهد مناجاتهای جمال مبارک را تلاوت نمایند " و در کتاب ایقان است قوله الاعزّ الأمنع : " باری هزار و دویست و هشتاد سنه از ظهور نقطهٴ فرقان گذشت و جمیع این همج رعاع در هر صباح تلاوت فرقان نمودهاند و هنوز بحرفی از مقصود فائز نشدند و خود قرائت میکنند بعضی آیات را که صریح بر مطالب قدسیّه و مظاهر عزّ صمدیّه است معذلک هیچ ادراک ننمودهاند و این مدّت اینقدر ادراک نشده که مقصود از تلاوت کتب و قرائت صحف در هر عصری ادراک معانی آن و بلوغ بمعارج اسرار آن بوده و الّا تلاوت بیمعرفت را البتّه فائدهٴ کلّی نباشد "