و نیز در رساله سؤال و جواب است : " سؤال در ورقهٴ صلوة سه صلوة نازل آیا هر سه واجب است یا نه . جواب ، عمل یکی از این صلوة ثلاث واجب ، هر کدام معمول رود کافی است "
سؤال از تعیین بکور و زوال و اصیل جواب ، حین اشراق الشّمس و الزّوال و الغروب و مهلت صلوة صبح الی زوال و من الزّوال الی الغروب و من الغروب الی ساعتین الامر بید اللّه صاحب الاسمین "
و از حضرت عبدالبهاء خطاب بمیرزا فضل اللّه معاون التّجار در میاندوآب است قوله العزیز : " ادای صلوة من الطّلوع الی الزّوال مقصد از طلوع ، فجر است ولی بیفکران گمان کنند که طلوع آفتاب است و حال آنکه میفرمایند : طوبی لمن توجّه فی الأسحار الی مشرق الاذکار "
و در خطابی بحاجی آخوند تفتی قوله العزیز : " مراد از بکور در صلوة بامداد است و میفرماید : طوبی لمن توجّه فی الاسحار الی مشرق الاذکار بامداد شامل قبل از شمس و بعد از شمس است "
و در رساله سؤال و جواب است : " سؤال در تعیین وقت اتّکال بساعت جائز است یا نه . جواب ، اتّکال بساعت جائز است . سؤال : صلوة اولی را که میفرماید هر هنگام و هر وقت که انسان در خود حالت اقبال و خضوع مشاهده نماید بعمل آرد در شب و روزی یکبار یا ازمنهٴ دیگر حکمش چگونه اشت . جواب ، در شب و روزی یکبار کافی است هذا ما نطق به لسان الأمر "
و در خطابی از حضرت عبدالبهاء است قوله العزیز : " ادای صلوة کبیر روزی یک مرتبه کافی است و هر نفسی که این صلوة بگذارد از ادای صلوة وسطی و صغری معاف است"
و در رساله سؤال و جواب است : " سؤال صلوة ثالث را نشسته باید بجا آورد یا ایستاده جواب ، القیام مع الخضوع اولی و احبّ "