و نیز در کتاب اقدس است قوله عمّ فضله : " مَنْ کانَ فی نَفْسِه ضعفٌ مِنَ المرض او الَهَرم عفا اللّه عنه فضلاً من عنده انّه لهو الغفور الکریم "
و در رساله سؤال و جواب است : " براستی میگویم از برای صوم و صلوة عند اللّه مقامی است عظیم ، ولکن در حال صحّت فضلش موجود و عند تکسّر ، عمل بآن جائز نه این است حکم حق جلّ جلاله از قبل و بعد طوبی للّسامعین و السّامعات و العاملین و العاملات الحمد للّه منزل الآیات و مظهر البیّنات "
سؤال از حدّ هرم ، جواب ، نزد اعراب اقصی الکبر و نزد اهل بهاء تجاوز از سبعین
و از حضرت ولیّ امر اللّه است قوله المطاع : " هر شخصی که بالغ بحدّ هرم است مطلقاً مشمول عفو است ( مراد اینکه چه ضعف باشد یا نباشد )
و نیز در کتاب اقدس است قوله الاعلی : " قد عَفَا اللّه عن النّساء حینَ ما یَجِدْنَ الدّم الصّوم و الصّلوة و لهنّ ان یَتَوَّضَأنَ و یُسَبِّحنْ خمساً و تسعین مرّة من زوال الی زوال سبحان اللّه ذی الطلعة و الجمال هذا ما قُدِّر فی الکتاب ان انتم من العاملین "
و نیز در کتاب اقدس است قوله جلّ و عزّ : " و لکم و لهنّ فی الاسفار اذ انزلتم و استرحتم المقام الأمن مکان کلّ صلوة سجدة واحدة و اذکروا فیها " سبحان اللّه ذی العظمة و الاجلال و الموهبة و الافضال " و الّذی عَجَزَ یقول " سبحان اللّه " انّه یکفیه بالحق انّه لهو الکافی الباقی الغفور الرّحیم و بعد اتمام السّجود لکم و لهنّ ان تقعدوا علی هیکل التّوحید و تقولوا ثمانیة عشر مرّة " سبحان اللّه ذی الملک و الملکوت "
و در رساله سؤال و جواب است : سؤال از آیه مبارکه فی الاسفار اذا نزلتم و استرحتم المقام الامن مکان کلّ صلوة سجدة واحدة . جواب ، این سجده قضای نمازی است که در اثنای حرکت و مواقع نا امن فوت شده اگر در وقت نمازی در جای امن مستریح باشد باید همان نماز موقوت را بجای آورد و این حکم در قضا نازل در سفر و حضر هر دو یکسان است "
و نیز در رسالهٴ سؤال و جواب است : " سؤال از آیه مبارکه اذا نزلتم و استرحتم المقام الامن مکان کلّ صلوة سجدة واحدة قضای نمازی است که بعلّت عدم امنیّت فوت شده یا بکلّی در سفر صلوة ساقط است و سجده بجای آن است جواب ، اگر وقت صلوة برسد و امنیّت نباشد بعد از وصول بمکان امن هر قدر فوت شده بجای هر یک یکبار سجده نماید و بعد از سجدهٴِ اخیره بر هیکل توحید نشسته ذکر معهود را قرائت نماید در سفر اگر موقع أمن باشد صلوة ساقط نه
سؤال : پس از نزول و استراحت هر گاه وقت صلوة باشد صلوة معیّن است و یا باید در عوض صلوة سجده نماید جواب ، جز در مواقع نا امن ترک صلوة جائز نه .
سؤال : در حضر اگر صلوة فوت شود عوض فائته سجده لازم است یا نه جواب در جواب سؤالات قبل مرقوم این حکم که در قضا نازل در سفر و حضر هر دو یکسان است
سؤال : هر گاه سجده صلوة فائته متعدّد باشد تعدّد ذکر بعد از سجده لازم است یا نه جواب : بعد از سجده اخیره خواندن ذکر معهود کافی است بتعدّد سجده تعدّد ذکر لازم نه "