و نیز در لوحی است قوله الاعلی : " در اصول احکام که از قبل در کتاب اقدس و سائر الواح نازل امور راجع به سلاطین و امناء بیت عدل شده و منصفین و متبصرّین بعد از تفکّر اشراق نیّر عدل را به عین ظاهر و باطن در آنچه ذکر شده مشاهده نمایند حال آنچه در لندره امّت انگلیس بآن متمسّک خوب بنظر میآید چه که بنور سلطنت و مشورت امّت هر دو مزین است "
و در لوحی دیگر قوله الاعدل : " یا معشر الامراء لیس فی العالم جند اقوی من العدل و العقل براستی میگویم جندی در ارض اقوی از عدل و عقل نبوده و نیست طوبی لملِک یمشی و تمشی امام وجهه رایة العقل و عن ورائه کتیبة العدل انّه غرّة جبین السّلام بین الانام و شامّة و جنّة الأمان فی الامکان "
و قوله الاحکم : " ینبغی لکلّ آمر أن یزنّ نفسه بمیزان القسط و العدل ثمّ یحکم بین النّاس و یأمرهم فی کلّ یوم بما یهدیهم الی صراط الحکمة و العدل این است أسّ اساس سیاست و أصل آن "
و در لوح خطاب به ویکتوریا ملکهٴ انگلیس است قوله الاعلی : " و سمعنا بأنّک اودعت زمام المشاورة بایادی الجمهور نعم ما عملت لأنّ بها تستحکم اصول ابنیّة الأمور و تطمئنّ قلوب من فی ظلّک من کلّ وضیع و شریف ولکن ینبغی لهم أن یکونوا امناء بین العباد و یرون انفسهم وکلاء لمن علی الارض کلّها .... و اذا توجّه احد الی الجمع یحوّل طرفه الی الافق الاعلی و یقول یا الهی اسألک ... طوبی لمن یدخل المجمع لوجه اللّه و یحکم بین النّاس بالعدل الخالص الا انّه من الفائزین "
و قوله الاعلی : " اگر چه جمهوریّت نفعش بعموم اهل عالم راجع ولکن شوکت سلطنت آیتی است از آیات الهی دوست نداریم مدن عالم از آن محروم ماند اگر مدبرّین عالم ایندو را جمع نمایند اجرشان عند اللّه عظیم "