و نیز از حضرت بهاءاللّه در لوحی است قوله الاعلی : " عالم منقلب است و انقلاب او یوماً فیوماً در تزاید و وجه آن بر غفلت و لا مذهبی متوجّه و ابن فقره شدّت خواهد نمود و زیاد خواهد شد بشأنی که ذکر آن حال مقتضی نه و مدّتی بر این نهج ایّام میرود و اذا تمّ المیقات یظهر بغتةً ما یرتعدّ به فرائص العالم اذاً یرتفع الأعلام و یغرّد العنادل علی الأفنان "
و قوله الاعلی : " وجه عالم بلا مذهبی متوجّه در کلّ سنین بلکه در کلّ شهور بل در کلّ ایّام از ایمان و عرفان و ایقان بعید و بظنون و اوهام نزدیک تا مدّتی باین نحو خواهد بود چنانچه میقات آن در کتاب الهی نازل و ثبت شده ولکن محزون مباش چه که اشراقات شمس حقیقت رطوبت زائدهٴ طبیعت را جذب خواهد فرمود و تشتّتات حروف را جمع خواهد نمود و این فقره نه مخصوص باین عصر است بلکه از قبل هم چنین بوده چنانچه رشحی از رشحات مستورهٴ در بحر علم الهی در لوح مقدّس حکمت نازل شده طوبی لمن نظر و قرء و قال لک الحمد یا مبیّن العالمین بعد از انقضاء مدّت مذکورهٴ در کتاب بغتةٴ امر اللّه مرتفع و جمیع نفوس باو متوجّه انّ ربّک لهو الصّادق المتکلّم النّاطق الأمین "
و قوله الاعلی : " زود است که انوار امر عالم را احاطه نماید اگر چه حال وجوه بشطر کفر متوجّه لکن از برای او میقاتی مقرّر است اذا تمّ یظهر ما هو المسطور فی کتب اللّه ربّ العالمین "
و در لوح خطاب بناصرالدّین شاه قوله الاعلی : " سوف تشقّ ید البیضاء جیباً لهذه اللّیلة الدّلماء و یفتح اللّه لمدینته باباً رتّاجاً یومئذ یدخلون فیها النّاس افواجاً و یقولون ما قالته اللّائمات من قبل لیظهر فی الغایات ما بدا فی البدایات .... البتّه این بلا را رحمت کبری از پی و این شدائد عظمی را رخاء عظیم از عقب "
و در لوح قناع است قوله الاعلی : " عنقریب نفوسی در علم ظاهر شوند و بکمال نصرت قیام نمایند و در جواب هر اعتراضی ادّلهٴ محکمهٴ متقنه مرقوم دارند چه که قلوبشان مُلهم میشود بالهامات غیبیّهٴ الهیّه "
و در لوح خطاب بعبد الوهّاب قوله الاعلی : " سوف یظهر ما انزلناه فی الزّبر و الالواح کما ظهر ما اخبرنا القوم به من قبل انّه هو العزیز العلّام "
و در لوح رئیس است : " هل ظنّنت انّک تقدر أن تطفئ نار الّتی اوقدها اللّه فی الآفاق لا فو نفسه الحقّ لو أنت من العارفین بما فعلت زاد لهیبها و اشتعالها فسوف یحیط الارض و من علیها کذلک قضی الامر و لا یقوم معه حکم من فی السّموات و الارضین .... قل قد جاءِ الغلام لیحیی العالم و یتّحد من علی الارض کلّها فسوف یغلب ما اراد اللّه و تری کلّ الارض جنّة الابهی کذلک رقم من قلم الامر علی لوح قویم"
و قوله الاعلی : " عنقریب است که اعلام قدرت الهی را در همهٴ بلاد مرتفع بینی و آثار غلبه و سلطنت او را در جمیع دیار ظاهر مشاهده فرمائی "
و در سورة الملوک است قوله الاعلی : " فسوف یرفع اللّه امره و یظهر برهانه بین السّموات و الأرضین "
و قوله الاعلی : " محزون مباشید عنقریب رایات امریّه در اکثر بلاد مرتفع خواهد شد و ما اراد اللّه ظاهر و هویدا خواهد گشت انّه علی کلّ شئ قدیر "
و در کتاب بدیع است قوله الأعلی : " اگر شما و امثال شما عارف نشوید عبادی خلق خواهند شد که کوثر معانی را از کأس کلمات الهی بیاشامند و به مقصود مطّلع گردند "
و قوله الاعلی : " قد مرّت نسائم الفضل و بها حملت الاشیاء و کان اللّه علی ما اقول شهیداً فسوف یظهر من کلّ شئ ما تفرح به افئدة الموحّدین اذا تشاهد المشرکین یفرّون عن الیمین و الشّمال و لن یجدوا لانفسهم مفرّاً امیناً "
و در لوح الاحباب خطاب بمقدّس خراسانی است قوله الاعلی : " ایّاک ان یحزنک ظلم الّذین ظلموا و یمنعک سطوة المشرکین سوف یأخذهم اللّه بقدرة من عنده کما اخذ من قبلهم الأحزاب انّ ربّک لشدید العقاب و یبقی الملک لنفسه المهیمنة علی العالمین "
و قوله الابهی : " فسوف یطّهر اللّه الارض من هؤلاء و یرفع امره کیف یشاء انّه لهو الغالب علی من فی ملکوت الأمر و الخلق لا اله الّا هو العزیز الکریم "
و قوله الاعلی : " لا تنظر الی الّذین ظلموا احبّائی لأنّهم غفلوا لو عرفوا لفدوا انفسهم فی سبیلی سوف یأتی یوم فیه یضعون اناملهم بین انیابهم و یبکون علی انفسهم کذلک قضی الامر من لدن مقتدر قدیر "
و قوله الاعلی : " از ظلم ظالمان دلتنگ مباش حقّ در کمینگاه قائم زود است که همه را به نیران راجع فرماید انّه علی کلّ شئ قدیر " و در لوح خطاب به ناصرالدّین شاه قوله الاعلی : " سوف یأتی یوم فیه ینوحون و یبکون"
و در لوحی است قوله الأعلی : " عنقریب از برای کلب مقامی و عزّی مشاهده شود و از برای آن نفوس نخواهد شد "
و قوله الاعلی : عنقریب نفوس معرضه که باهل بها ظلم نمودهاند در کمال ندامت مشاهده شوند انّ الرّحمن معکم و الخسران لهم و علیهم انتم اسراء اللّه فی الدّیار این شأن کبیر است حقیر مشمارید عنقریب ذکر شما و جمیع دوستان حقّ در جمیع بقاع ارض منتشر شود "
و قوله الاسمی : " اعراض بعضی از عباد غافل شما را محزون ننماید زود است که اعلام امریّهٴ الهیّه بر بقاع ارض مرتفع مشاهده شود و آنروز لسانهای من علی الارض بذکر و ثنای نفوس مقبله که الیوم بشطر احدیّه توجه نمودهاند ناطق گردد و بحسرت تمام ذکر این ایّام را نمایند "
و قوله الاعلی : " لا تحزنوا بذلک سوف ینصر اللّه احبّائه و یأخذ الّذین ظلموا انّ هذا لحقّ مبین "
و قوله الاعلی : " سوف یخرج اللّه من اکمام القدرة ایادی القوّة و الغلبه و ینصرنّ الغلام و یطهرنّ الارض من دنس کلّ مشرک مردود و یقومنّ علی الأمر و یفتحنّ البلاد باسمی المقتدر القیّوم و یدخلنّ خلال الدّیار و یأخذ رعبهم کلّ العباد هذا من بطش اللّه انّ بطشه شدید "
و از حضرت عبدالبهاء در پاریس ٢ ذیحجّهٴ ١٣٣٩ در منزل خود بحال مشی و خطاب به همرهان ایرانی قوله العزیز : " در گوشهٴ کتاب خود بنویسید و صبر کنید جمیع صفوف عالم شکست خورده و میخورند چند سال صبر و تأمّل کنید نورانیّت بهاء اللّه آفاق را احاطه میکند "
و در خطابی قوله العزیز : " امر عظیم است عظیم و مقاومت و مهاجمهٴ جمیع ملل و امم شدید عنقریب نعرهٴ قبائل افریک و امریک و فریاد فرنگ و تاجیک و ناله هند و امّت چین از دور و نزدیک بلند شود و کلّ به جمیع قوی بمقاومت برخیزند و فارسان میدان الهی بتأییدی از ملکوت ابهی بقوّت ایقان و جند عرفان و سپاه پیمان جند ما هنالک مهزوم من الاحزاب را آشکار کنند "
و قوله : " مذاق ایرانیان بکلّی تغییر کرده مشرب دینی نمانده و عاقبت مشارب ناشایسته نیز در ایران تأثیر خواهد بخشید ولی مطمئن باشید که قوّهٴ امر اللّه عاقبت غالب گردد و امواجی از این بحر بیپایان بر خیزد و این کفها را از دریا به صحرا اندازد و انّ جندنا لهم الغالبون این است که در اشراقات بصریح عبارت می فرماید : دین نوری است مبین و حصنی است متین از برای حفظ و آسایش اهل عالم اگر سراج دین مستور ماند هرج و مرج راه یابد و نیّر عدل و انصاف و آفتاب امن و اطمینان از نور باز ماند هر آگاهی بر آنچه ذکر شد گواهی داده و میدهد . "
و در خطاب بیمرزا اسحق خان حقیقی قوله : " روز بروز هرج و مرج در دنیا در ازدیاد است عاقبت بدرجهای رسد که بنیهٴ انسانی را تحمّل نماند آنوقت انتباه رخ دهد "