١ - بايد جسد در صندوق بلور و يا سنگی يا چوبی گذاشته شود.
در کتاب مستطاب اقدس نازل قوله تعالی: "قد حکم اللّه دفن الأموات فی البلّور او الأحجار الممتنعة او الأخشاب الصّلبة اللّطيفة." (بند ۱۲۸)
٢ - محلّ دفن تا شهر بمسافت يکساعت بايد باشد و تجاوز از آن حرام است
قوله تعالی در کتاب مستطاب اقدس: "حرّم عليکم نقل الميّت ازيد من مسافة ساعة من المدينة. ادفنوه بالروح و الرّيحان فی مکان قريب." (بند ۱۳۰)
و در رساله سؤال و جواب نازل: "سؤال - از حمل جنائز که ميفرمايند بقدر مسافت يکساعت حمل شود آيا در برّ و بحر هر دو اينحکم جاری است يا نه؟ جواب - در برّ و بحر هر دو اين حکم جاری اگر چه ساعت کشتی بخار باشد و يا ساعت سکّه حديد مقصد مدّت يکساعت است ديگر بهر نحو باشد ولکن هر چه زودتر دفن شود احبّ و اولی است."
٣ - در کيفيّت صورت قبور موضوع دفن اموات مطابق نصّ مبارک بقانون امر وقتی است که امراللّه اعلان شود قبل از آن بايد امواترا بقاعده اسلامی دفن کرد.
حضرت وليّ امراللّه در لوح مبارک مورّخه ٧ فوريه ١٩٣۶ خطاب بمحفل مقدّس روحانی ملّی ميفرمايند: "فرمودند بنويس مطابق دستوريکه اينعبد بمحفل ملّی داده تغيير در کيفيّت دفن مشروط بآنستکه اجرای احکام الهيّه بهيچوجه سبب وحشت قلوب نگردد و فرمودند بنويس اعلان امراللّه در ايران و ترکستان در وقت حاضر تحقّق نيافته ...."
و در لوح مورّخه ٨ آپريل ١٩٣۶ خطاب بمحفل مقدّس روحانی ملّی ميفرمايند: "هر چند ياران در مرکز دارای گلستان جاويد محصور مستقلّی هستند تجاوز از نصّ صريح جائز نه زيرا ميفرمايند مشروط باعلان امرالله است و اين عبد در نامه اخير خطاب بمحفل ملّی تصريح نموده که اعلان امرالله در وقت حاضر تحقّق نيافته لذا بايد عموم ياران در ايران چه در مرکز و چه در ولايات اموات را بر وضع سابق يعنی بر حسب قاعده اسلامی دفن نمايند و هر وقت اجرای احکام الهيّه بر حسب لوح مبارک بهيچوجه سبب وحشت قلوب نگردد اينعبد ياران را اطّلاع خواهد داد و تکليف عموم در اينخصوص واضحا معلوم خواهد شد."
جمله بر حسب قاعده اسلامی فقط بموضوع قبله اختصاص دارد و ساير شئون تدفين از قبيل غسل و کفن و خاتم و صندوق بايد بر وفق قانون امر مبارک باشد. حضرت وليّ امراللّه ارواحنا فداه در لوح محفل مقدّس روحانی ملّی بهائيان ايران ميفرمايند قوله الاحلی: "راجع بدفن اموات بقاعده اسلامی فرمودند بنويس فقط موضوع قبله است. در خصوص دفن اموات بهائيان غير فرقانی فرمودند بنويس در وقت حاضر بهائيان غير فرقانی اموات خود را بسوی قبله اسلامی دفن نمايند."
اين بيان مبارک را محفل مقدّس روحانی ملّی بهائيان ايران شيّد الله ارکانه در ضمن متّحد المآل نمره ١٠٩۴ مورّخه ١۴/١٧/٩٣ منتشر فرمودند. پس از اعلان امرالله بايد اموات را بقانون شريعت اللّه دفن نمود.
حضرت عبدالبهاء جلّ ثنائه در لوح محفل روحانی عشق آباد ميفرمايند قوله تعالی: "امّا قضيّه دفن اموات هنوز اگر بقرار سابق باشد بهتر است زيرا نبايد نوعی نمود که ميان آشنا و بيگانه بکلّی فسخ و جدائی افتد زيرا جدائی مانع از تبليغ است."
و در لوح اسماللّه از قلم مبارک حضرت عبدالبهاء نازل قوله العزيز: "و امّا کيفيّت صورت قبور ابرار مرقوم نموده بوديد حال چون سبب فزع عظيم است اگربر حسب سابق بنا شود جائز فاينما تولّوا فثمّ وجه اللّه ولی من بعد در زمانيکه محظوری نباشد البتّه بايد متوجّها الی قبلة اهل البهآء ساخته و انشاء گردد."
و در توقيع مبارک حضرت وليّ امراللّه ارواحنا فداه مورّخه هشتم شهر القدرة سنه ۹۲که باعزاز آقا جمشيد رستم جمشيدی نازل شده ميفرمايند: "راجع بسؤال ثالث در خصوص دفن ميّت فرمودند پای ميّت بايد بجانب روضه مبارکه باشد."