در کتاب مستطاب اقدس ميفرمايند قوله تعالی: "يا ملأ الأنشاء عمّروا بيوتا باکمل ما يمکن فی الأمکان باسم مالک الأديان فی البلدان و زيّنوها بما ينبغی لها لا بالصّور و الأمثال ثمّ اذکروا فيها ربّکم الرّحمن بالرّوح و الرّيحان الا بذکره تستنير الصّدور و تقّر الأبصار." (بند ۳۱)
و نيز ميفرمايند قوله تعالی: "قل مشرق الأذکار انّه کلّ بيت بنی لذکری فی المدن و القری کذلک سمّی لدی العرش ان انتم من العارفين." (بند ۱۱۵)
حضرت عبدالبهاء جلّ ثنائه در لوح محفل روحانی بشرويه ميفرمايند قوله العزيز: "مشرق الاذکار مطلع الانوار است و مجمع ابرار. نفوس نفيسه چون در آنمجامع ملکوتيّه اجتماع نمايند و نماز آغاز کنند و ببدايع الحان ترتيل آيات گردد و ترنيم مناجات، اهل ملأ اعلی استماع نمايند و فرياد يا طوبی و يا بشری بر آرند که الحمدللّه در ملأ ادنی نفوسی از ملائکه ملکوت ابهی بمناجات و دعا قيام نمودند و در محفل تقديس ترتيل آيات مينمايند."
و در لوح مشهدی عبدالرّزاق قمی که بواسطه جناب ابن ابهر نازل شده ميفرمايند قوله العزيز: "مشرق الاذکار مغناطيس تأييد پروردگار است. مشرق الاذکار اساس عظيم حضرت آمرزگار است. مشرق الاذکار رکن رکين آئين کردگار، مشرق الأذکار تأسيسش سبب اعلاء کلمة اللّه، مشرق الاذکار تهليل و تسبيحش مفرّح قلوب هر نيکوکار، مشرق الاذکار نفحات قدسش روح بخش کلّ ابرار، مشرق الاذکار نسيم جانپرورش حيات بخش عموم احرار، مشرق الاذکار مصابيحش مانند نور صباح روشنی آفاق است. مشرق الاذکار آهنگش مفرّح ارواح ملأ اعلی است. مشرق الاذکار ترتيل آيات توحيدش سبب سرور و حبور اهل ملکوت ابهی است. اليوم اعظم امور و اتمّ خدمات در آستان مقدّس الهی تأسيس مشرق الاذکار است."