و از حضرت بهاءالله در لوح طبّ است قوله الحق : قل الحسد یأکل الجسد و الغیظ یحرق الکبد ان اجتنبوا منهما کما تجتنبون من الاسد .
و در کلمات مکنونه قوله عزّ کلماته : ای ساذج هوی حرص را باید گذاشت و به قناعت قانع شد زیرا که لازال حریص محروم بوده و قانع محبوب و مقبول . . . ای بندۀ من دل را از غل پاک کن و بیحسد به بساط قدس احد بخرام . . . اصل العزّة هو قناعة العبد بما رزق به و الاکتفاء بما قدّر له .
و قوله الاعزّ الاعلی : ای پسران دانش چشم سر را پلک بان نازکی از دیدن جهان و آنچه در اوست بیبهره نماید دیگر پردۀ آز اگر بر چشم دل فرود آید چه خواهد نمود بگو ای مردمان تاریکی آز و رشک روشنائی جان را بپوشاند چنانکه ابر روشنائی آفتاب را .
و قوله الارفع الامنع : این اثمار را از غافلین منع منمائید اگر پذیرفتند مقصود حاصل و حیات ظاهر و الّا ذروهم فی خوضهم یلعبون . یا حزب اللّه جهد نمائید شاید قلوب احزاب مختلفه عالم به آب بردباری و شفقت شما از ضغینه و بغضاء پاک و پاکیزه شود و قابل و لایق تجلیات آفتاب حقیقت گردد . و در کتاب عهدی قوله جلّ و عظم عهده : مقصود این مظلوم از حمل شدائد و بلایا و انزال آیات و اظهار بینات اخماد نار ضعینه و بغضاء بوده که شاید آفاق افئدۀ اهل عالم بنور اتفاق منور گردد .