در لوحی از حضرت بهاءاللّه است قوله الاعلی : مقصود آنکه امروز هر نفسی به انوار ایمان و استقامت منوّر و فائز از مطلع امر نسبت به او اظهار عنایت شده و میشود مادامی که این مقام موجود این وصف ثابت والّا الا مربیده .
و قوله الاعلی : نفس یک مؤمن که شؤونات خود را در شؤونات حق معدوم نموده عند اللّه از همۀ روی زمین بهتر و پسندیدهتر است لعمر من ینطق بالحق فی السّجن الاعظم اگر اقلّ از سمّ ابره از مقامات تقدیس و تنزیه بر اهل عالم تجلّی نماید کلّ از جمیع ما عندهم فارغ و آزاد گردند و بما عند اللّه و ما حکم به متمسک و عامل شوند .
و از حضرت عبدالبهاء در کتاب مفاوضات است قوله العزیز : اما روح در مرتبۀ چهارم روح آسمانی است آن روح ایمان و فیض رحمانی است آن از نفثات روح القدس است که بقوّۀ الهیّه سبب حیات ابدی شود آن قوّه است که انسان ارضی را سماوی کند و انسان ناقص را کامل نماید کثیف را پاک کند ساکت را ناطق فرماید اسیر شهوات نفسانیّه را مقدّس و منزّه کند جاهل را عالم نماید .