در لوح مبارک از قلم جمالقدم جلّ جلاله نازل قوله تعالی: "اينکه احکام نکاح خواسته بودند ما نزّل فيهذا المقام فی کتاب الأقدس از قبل ارسال شد و همچنين خطبه از سماء احديّه در اين ايّام نازل. بعد از رضای طرفين و رضای ابوين در محلّی از اتقيا حاضر شوند و اين خطبه مبارکه را بکمال روح و ريحان تلاوت نمايند و بعد از قرائت خطبه محبوب و محبوبه در محلّی عليحده اين دو آيه مبارکه که در بيان نازل شده قرائت نمايند. آيتين که در بيان ذکر شده نوشته شود (١) و بعد مهر را زوج تسليم ضلع نمايد و طرفين در ورقه مهر نمايند و همچنين شهدا و اگر محلّی باشد که اهل آن عاجز باشند از قرائت خطبه لا باس عليهم قرائت آيتين کافيست."
و در لوح مورّخ هفدهم رجب سنه ٩٨ بافتخار علی قبل اکبر از قلم جمالمبارک نازل قوله تعالی: "بايد خطبه خوانده شود و جمعی حاضر باشند تا بعد احدی نتواند انکار نمايد. خطبه فرض نيست ولکن شهود لازم است. و بعد از تحقّق بيت عدل و رجال آن البتّه شخصی را مع بعضی برای اين امر مخصوص معيّن مينمايند تا امور موافق قانون الهی اجرا شود. اگر مابين دو نفر فیالحقيقه هم امری واقع شود چون بما حکم اللّه واقع نشده مقبول نبوده و نيست چه اگر بغير اينعمل شود سبب هرج و مرج و فساد و جدال خواهد شد انّه ظهر و اظهر صراطه المستقيم."
و در رساله سؤال و جواب نازل: "سؤال - از آيتين جواب - للرّجال انّا کلّ للّه راضون. للنّساء انّا کلّ للّه راضيات"